úterý 10. prosince 2013

Vánoční perníčky

Pečení cukroví miluju. A miluju i perníčky. Obzvlášť od té doby, co je peču podle receptu, který jsem vyzískala od maminky svého kolegy a kamaráda. Není to nic pro ty, kteří nechtějí čekat, až se odleží těsto, a pak i samotné perníčky. Je to recept pro ty, kteří jsou ochotni si se vším pohrát a nakonec si užít báječnou medovníčkovou chuť :).







PERNÍK STAROČESKÝ

těsto: 250 g másla, 250 g medu, 250 krystalového cukru, 500 g hladké mouky, 20 g kakaa, 1/2-1 prášek do pečiva, 2 celá vejce; 200-250 g hladké mouky "na podražení"
perníkové koření (utlouct, prosít): 1 kousek skořice (cca 1 malá lžička), 3 pepře, 3-4 hřebíčky, 2-3 kuličky nového koření, 1/4 malé lžičky koriandru, 1 badyán

Cukr s medem svaříme na nit (až se rozpustí krystalky cukru - nespálit, jen zkaramelizovat). Necháme mírně vychladnout, aby se v něm dalo rozpustit máslo, ale neškvařilo se. Přidáme vejce, mouku, kakao, prášek do pečiva, koření, dobře zpracujeme přímo v hrnci. Necháme odpočinout minimálně do druhého dne (vydrží v lednici i měsíc, ale méně kyne). Zbytek mouky zapracujeme až druhý den, vykrajujeme perníčky a upečené zdobíme bílkovou polevou.


Já míchám normální mouku s celozrnnou (prostě šrot, jak se vyjadřuje můj tchán), ale na báječné chuti perníčků to nic nemění. Ani použití nerafinovaného cukru :-)







4 komentáře:

  1. Potíráte necim perníčky před a po upeceni?diky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně nevadí, že nejsou lesklé, takže já je nepotírám ničím :-)

      Vymazat
  2. Nedávala jsem jim moc velkou šanci těsto bylo hrozne v troubě jak buchta,muselo byt hodne tenké pak se zase trhalo po upeceni jak beton byla jsem nešťastná a teď chvalim chvalim uzasny recept uz nedělám jine jsou luxusní chuti a dcera při kazdym pernicku jak jsou super,takže diky ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se nakonec povedlo a že chutnají - vážně bych nedoporučovala něco špatného ;-)

      Vymazat