úterý 10. prosince 2013

Dětský župánek

Konečně dokončen! :-)) Původně jsem chtěla, aby měly děti župánky na letní dovolenou, teď budu ráda, když stihnu ušít ještě i druhý pro syna dřív, než pojedeme v lednu na hory :-D Zatím má tedy jen dcerka.








Střih je z časopisu Ottobre 6/2011. Šito v podstatě podle návodu, jen pár změn typu "místo suchého zipu knoflík" (protože suché zipy opravdu moc nemusím, furt se mi na ně něco chytá...). Což nakonec patřilo mezi nejtěžší úkoly celého mého dílka. První potíž: udělat knoflíkovou dírku. Původně jsem chtěla jako vždy zbaběle vynechat stroj a provést operaci ručně, ale nakonec jsem se donutila použít Veritasku s nadějí, že když se budu snažit a budu to zkoušet, časem se to na ní naučím. Výsledek esteticky nic moc, ale funkčnost bezproblémová :-) A druhý problém: sehnat knoflík. Já vím, že si teď každý ťuká na čelo, jenže když má člověk ve svém rodném městě takové galanterie, jakou jsou v tom mém, nemůže se ničemu divit. Vždy, když z tama odcházím, váhám, zda se mám smát nebo brečet... :-)) Takže jako obvykle mě v těchto případech zachránil internet - a nutno říct, že na to, že jsem nemohla porovnat látky s knoflíkem přímo, ladí naprosto dokonale ;-)
Jinak vnitřek tvoří krásné měkké a ohromně příjemné bambusové froté, vrchní látka (bavlněný velur) je koupená na Fleru jako zbytek - ovšem moc krásný zbytek :-) Pravda, nemusely by být obě látky tak hrubé, vrchní mohla být klidně z něčeho tenčího, ale když mi se ta kombinace tak moc líbila... :))


























Žádné komentáře:

Okomentovat